بلاگ

کورش علیزاده
۱۳۹۷/۰۶/۲۳
روز نوشته ها بدون دیدگاه

دلالان پروژه و فریلنسر های تازه کار!

سلام. امروز لازم دیدم مطلب جدیدی در رابطه با شناسایی دلالان پروژه و نحوه مقابله با آنها پست کنم. داستان از آنجا شروع شد که مشاهده کردیم بعضی از معماران باشگاه با مبلغی ناچیز در حدود یک دهم ارزش واقعی کار، اقدام به پذیرش پروژه و انجام کار کرده اند و این مساله بسیار هم برای ما و هم برای معماران حرفه ای فعال در باشگاه ناراحت کننده بوده است.

دلالان پروژه چگونه عمل میکنند؟

در بسیاری از سایت های فریلنسینگ این دلالان پروژه هستند که بصورت فیزیکی با دریافت دستمزد بالا از کارفرما، کارها را گرفته و از طرفی دیگر در سایتهای فریلنسینگ ، پروژه را با دستمزدی ناچیز قرار میدهند تا فریلنسرهای تازه کار و افرادی که به دنبال کسب رزومه کاری میگردند را تشویق به انجام کار کنند و پروژه را در ازای مبلغ ناچیز تحویل بگیرند و از آن طرف با قیمتی چندین برابر به کارفرمای اصلی تحویل دهند.

این افراد چگونه قابل تشخیص هستند؟

خب تشخیص اینگونه پروژه ها و اینگونه افراد اصلا کار سختی نیست. متاسفانه سیاست سایت ما بگونه ای نیست که امکان جلوگیری از حضور این افراد را داشته باشیم ولی میتوانیم با اطلاع رسانی به شما از بروز چنین مواردی جلوگیری کنیم.

آیا میتوان انتظار داشت شخصی با یک دهم قیمت حاضر به انجام پروژه هایی شود که در بازار کار حرفه ای باید برای انجام آن، دستمزدهای میلیونی و چندین برابر پرداخت کرد؟ این تصوری کاملا غلط است : “چون معمار تازه کاری هستم پس باید ارزان کار کنم تا برای خودم رزومه کاری جمع کنم.” به این مساله باید دقت داشته باشید همواره معماران تازه کار درحال ورود به بازار کار میباشند و اگر قرار باشد همه آنها برای کسب رزومه کاری اقدام به نرخ شکنی کنند چه فاجعه ای میتواند در بازار معماری رخ دهد!

خواهش میکنم برای تخصص خود، وقت خود و همینطور برای شخصیت کاری خود ارزش قائل شوید و اجازه ندهید افراد سودجو با این بهانه ها از شما سوءاستفاده کنند. خیلی ها بر این عقیده هستند که وبسایت باشگاه معماران خودش یک دلالی الکترونیکیست درحالی که اگر پست قبلی ما را مطالعه بفرمایید قطعا متوجه تفاوت کار ما با نحوه کاری دلالان خواهید شد. هزینه ای که ما دریافت میکنیم بابت جلب اعتماد شما و برقراری امنیت معامله کاری بین معمار و کارفرما و از طرفی بابت پوشش هزینه های سایت، کارمزد های بانکی و هزینه های پستی، تبلیغات برای جلب کارفرمایان، هزینه های داوری و تسهیل داری و پرسنل صرف میشود.

دیدگاه ها بسته شده اند.